سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برای خدا دوست بدارد، برای خدادشمن بدارد و برای خدا ببخشد، از کسانی است که ایمانشان کامل شده است . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 89 تیر 21 , ساعت 10:1 صبح

تلویزیون صدای آمریکا که تلاش ویژه‌ای را برای انعکاس هر نوع تجمع هر چند کوچک در روز 18 تیر به‌کار گرفته بود، با پیدا نکردن سوژه مورد نظر، از تعطیلی بازار تهران در روز "جمعه" خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران، تلویزیون دولتی صدای آمریکا که ماه‌های اخیر تلاش فراوانی برای احیای مجدد جریان فتنه در داخل دارد،در واکنش به آرامش مطلق تهران در 18 تیر امسال، دچار گاف خنده‌داری در انعکاس اتفاقات این روز شد.
این شبکه تلویزیونی که از ماه‌ها پیش برای انعکاس تظاهرات جریان فتنه در روز 18 تیر به پخش اخباری از اقدامات پیش بینی شده مبادرت کرده بود، در پی آرامش کامل تهران در این روز، دست به انتحاری رسانه‌ای زد و تعطیلی بازار در روز 18 تیر ماه را به عنوان خبر ناارامی و اعتراض منتشر کرد.

این گاف عجیب صدای آمریکا در حالی رخ داد که 18 تیرماه امسال مصادف با روز جمعه بود و مطابق همیشه بازار تهران تعطیل.

کارشناسان معتقدند با توجه به تعطیلی رسمی روز "یکشنبه" در امریکا و سکونت دهها ساله گردانندگان این شبکه در در این کشور،خبرنگاران و گردانندگان ایرانی"صدای آمریکا" فراموش کرده اند که در ایران بازارها روز جمعه تعطیلند نه یکشنبه!

البته این گاف صدای آمریکا از دید مخاطبان این رسانه مخفی نماند.
در پی این فریب آشکار، یکی از مخاطبان صدای آمریکا در تماس با صدای آمریکا اظهار داشت: "شما که ادعای حرفه‌ای بودن می‌کنید چطور نمی‌دانید که بازار تهران همواره از پنجشنبه ظهر تا روز شنبه تعطیل بوده است؟!"
این مخاطب همچنین عنوان کرد که چطور ادعای بی‌طرفی دارید در حالی که از یک جناح خاص و یک فرد خاص حمایت می‌کنید؟! مگر ارتباطی بین این جریان و هدف آن، با شما و اهداف شما وجود دارد؟!
این اقدام غیرحرفه‌ای رسانه آمریکایی در حالی صورت گرفته است که طی روزهای اخیر نیز این رسانه، با پخش برنامه‌ای با عنوان "خوب، بد، زشت" ضمن ابراز توهین‌های دور از شان یک رسانه به اصطلاح حرفه‌ای به ملت ایران، از موسوی به عنوان چهره خوب و از احمدی‌نژاد به عنوان چهره بد نام برد.
البته چنین تلاش‌هایی در حالی صورت می‌گیرد که این راهکارها در سال‌های گذشته همواره با واکنش‌های معکوس مردم ایران مواجه شده است چرا که مردم ایران عادت کرده‌اند که عموماً قضاوت‌های دولتمردان و رسانه‌های آمریکایی در تعیین مصداق "خیر" و "شر" را به صورت کاملاً معکوس قبول کنند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ